Bovenaan in Google dankzij Caddy Marketing

In deze post wil ik in het kort even de jongens van Caddy Marketing in het zonnetje zetten. in 2016 heb ik contact opgenomen met Wouter van Caddy Marketing met de vraag of het mogelijk was om bovenaan in Google te komen. Na een kennismakingsgesprek in Doetinchem hadden we al snel een match en kwam ik tot de conclusie dat ik Caddy Marketing nodig had om mijn website te optimaliseren voor SEO.

In de gespreken die ik daarna had, hebben Boyd en Wouter van Caddy Marketing een plan voorgesteld. In dat plan zouden we binnen een aantal maanden de top 3 posities bereiken van de belangrijkste zoektermen. In het gesprek in Doetinchem hadden we vastgesteld te gaan werken aan de volgende punten:

  • Zoekwoordanalyse
  • De website opnieuw bouwen met de laatste SEO technieken
  • Interne links verbeteren
  • Bezoekers omzetten tot betaalde klanten

We begonnen met het zoekwoordanalyse. Welke zoekwoorden waren relevant, met welke zoekwoorden krijgt top-hockey.nl de hoogste conversiepercentage en hoe makkelijk was het ranken op de zoekwoorden.

Zonder al te veel uit te lichten over de resultaten kan ik met trots vertellen dat de site bovenaan ranked op het zoekwoord ‘hockey oefeningen’. Zelfs boven de hockey website van de hockeybond.

Na het zoekwoordanalyse zijn de jongens van Caddy Marketing aan de slag gegaan met het optimaliseren van de website. De SEO specialisten uit Doetinchem pasten voor de website de laatste SEO technieken toe. Simpele dingen die ik zelf was vergeten, zoals bijvoorbeeld een goede heading structuur, alt teksten meegeven aan de afbeeldingen, etc. Dankzij de SEO werkzaamheden in Doetinchem heb ik een website waar de laatste SEO technieken gebruikt worden.

Het volgende item op de planning was het aanpakken van de interne links. Zo zijn er meer dan 600+ hockey oefeningen op top-hockey.nl en daarmee ook meer dan 600+ links op de website. De jongens van Caddy Marketing hebben hier zo hun visie over en deze is toegepast op mijn website.

Tot slot moest het conversiepercentage omhoog. Veel bezoekers leidde in het begin nog niet tot veel omzet, maar door de laatste wijzigingen van Caddy Marketing is het conversiepercentage met 75% gestegen en het is ook nog altijd stijgende.

Ik wil de jongens van Caddy Marketing bedanken en we zullen de komende tijd onze werkzaamheden voortzetten.

~ Odette eigenaar top-hockey.nl